Czy ogórki kiszone są lekkostrawne?

ogórki kiszone

Warzywa są nieodłącznym elementem zdrowej, dobrze zbilansowanej diety. W zależności od upodobań można je spożywać surowe, gotowane czy marynowane. Dużą popularnością cieszą się też kiszonki. Mowa tutaj przede wszystkim o ogórkach kiszonych, które świetnie sprawdzają się na przykład jako dodatek do dań mięsnych. Wyróżnia je wiele właściwości prozdrowotnych, jednak niektórzy obawiają się, że są ciężkostrawne. Czy rzeczywiście tak jest?

Czym się różnią ogórki kiszone od świeżych? 

Z uwagi na to, że kiszonki wyróżniają się wieloma właściwościami prozdrowotnymi, producenci kapusty kiszonej czy ogórków często dostarczają swoje produkty do hurtowni i sklepów. Jeżeli chodzi o omawiane ogórki kiszone, to są łatwiej trawione od świeżych. Oprócz tego działają korzystnie na pracę jelit i wspomagają układ pokarmowy. Chętnie sięgają po nie osoby, które mają problemy z zaparciami, a do tego są polecane osobom stosującym terapie antybiotykowe, ponieważ pomagają odbudować florę bakteryjną.

Co ciekawe, w ogórkach kiszonych znajduje się też błonnik pokarmowy, dzięki któremu funkcjonowanie układu pokarmowego ulega poprawie, a do tego sprzyja zmniejszeniu wchłaniania tłuszczu z pożywienia. Warto też podkreślić naturalne właściwości ogórków kiszonych. Są lepszym wyborem od konserwowych, do których stosowany jest ocet i przeprowadzany proces pasteryzacji.

Jakie są inne zalety ogórków kiszonych? 

Lekkostrawność ogórków kiszonych nie jest ich jedyną zaletą. Warto również wspomnieć, że kwas mlekowy, który powstaje w procesie ich fermentacji, wpływa korzystnie na układ odpornościowy. Oprócz tego ogórki kiszone są też źródłem wielu witamin: A, C, E i K. Co więcej, są bogate w potas, fosfor, wapń, sód oraz magnez. Do ich zalet możemy również zaliczyć niską kaloryczność – 100 gramów to około 11 kcal.

Ogórki kiszone zmniejszają poziom cholesterolu we krwi, a tym samym zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca oraz miażdżycy. Są także doceniane za poprawę kondycji skóry, włosów i paznokci. Z uwagi na mnogość zalet i walory smakowe znajdują szerokie zastosowanie w kuchni. Mogą być bazą  rozmaitych sałatek i surówek czy popularnej zupy ogórkowej. Oprócz tego świetnie sprawdzają się jako dodatek do wielu dań mięsnych czy kanapek.