Do jakich dań najlepiej pasuje kapusta kiszona?

kapusta kiszona

Spożywanie warzyw jest bardzo ważne dla zachowania zdrowej, dobrze zbilansowanej diety. W sklepach dostępnych jest bardzo dużo produktów, dlatego jedzenie warzyw nie musi sprowadzać się tylko do sięgania po świeże ogórki czy pomidory. Świetną alternatywą są warzywa gotowane albo marynowane. Oprócz tego dużą popularnością cieszą się kiszonki, które mają niewiele kalorii, a jednocześnie wpływają pozytywnie na układ pokarmowy, obniżają poziom cholesterolu we krwi czy stymulują układ odpornościowy. Jedną z popularniejszych kiszonek jest kapusta. Do jakich dań można ją spożywać?

Surówka z kapusty kiszonej, czyli najpopularniejszy sposób spożywania produktu 

Po warzywa warto sięgać podczas przygotowywania każdego posiłku. Warzywa gotowane sprawdzą się do innych dań niż kiszonki, dlatego przed wizytą w sklepie dobrze zastanowić się, jakie dania będą królowały na stole w kolejnych dniach. Kapusta to prawdziwa bomba witaminowa, która dla większości Polaków kojarzy się przede wszystkim z surówką do obiadu.

W takiej formie najlepiej sprawdzi się jako dodatek do dań rybnych. Oprócz tego nierzadko można ją znaleźć w towarzystwie ryb czy mięs z grilla, z których smakiem świetnie się komponuje. Warto również wspomnieć, że walory smakowe i zdrowotne kapusty kiszonej sprawiają, że niektóre osoby sięgają po surówkę, również spożywając inne potrawy.  

Co jeszcze można zrobić z kapusty kiszonej? 

Mimo tego, że surówka to jedno z popularniejszych zastosowań kapusty kiszonej to nie jedyny sposób na wykorzystanie tego przysmaku. Trudno wyobrazić sobie świąteczny stół bez bigosu, którego bazą jest omawiana kiszonka. Oprócz tego jest też niezbędna do przygotowania kapuśniaku. Kapusta jest też ważnym elementem podczas produkcji niezwykle popularnych pierogów z mięsem i kapustą albo z kapustą i grzybami.

Wracając na chwilę do świąt, warto również wspomnieć o wigilijnej kapuście z grochem i grzybami oraz pasztecikach. Jak widać, zastosowań kapusty kiszonej jest nieskończenie wiele, a biorąc pod uwagę fakt, że wpływa korzystnie na zdrowie, warto dodawać ją do rozmaitych dań i spożywać jako surówkę.